Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaunders, Murray; Sambili, Helen
TitelCan vocational programmes change use and exchange value attributions of school leavers: a Kenyan case study?
QuelleIn: Educational review, 47 (1995) 3, S. 319-332Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1911
SchlagwörterBildungssystem; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Beruf; Qualifikation; Selbstständiger; Kenia
AbstractThis paper introduces the notions of use and exchange value as useful tools in the analysis of the way in which school leavers and their communities attribute value to different kinds of educational experience. Using data from a longitudinal study of school leavers from a Kenyan region, it argues that the exchange value of school leaving exams are ascendant and that vocational programmes, characterised by their use value, appear to have little impact on the initial pattern of value attribution. However, the data suggests that individual value attribution is a dynamic rather than static process and under certain circumstances can change. By analyising the report experiences of the school leavers, we are able to identify some key determinants of the resilience of exchange value attribution which suggest some shifts in emphasis in local policy interventions designed to encourage self-employment. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: