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Autor/inBourdoncle, Raymond
TitelEducational Research in France.
QuelleAus: Calderhead, James (Hrsg.): Educational research in Europe. Clevedon: Multilingual Matters (1994) S. 9-13
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ReiheBERA Dialogues. 9
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungsforschung; Pädagogische Forschung; Zentralismus; Finanzierung; Wissenschaftsforschung; Entwicklung; Organisation; Forschungsstätte; Universitäre Forschungseinrichtung; Frankreich
AbstractDer Autor erwartet in naher Zukunft einen Umbruch und eine Reorganisation der Bildungsforschung in Frankreich. Dies ist auf die neue Bildungspolitik zurückzuführen, die ca. 80% der Sekundarschüler den Zugang zum Baccalaureat ermöglicht und erhebliche Auswirkungen auf die Lehrerbildung haben wird. Der Verfasser erläutert, wie die Bildungsforschung in Frankreich organisiert ist, in welchen Berufsverbänden die Forscher zusammengeschlossen sind und wie die Forschung finanziert wird. (DIPF/Ba.)

"The chapter from France is written by Raymond Bourdoncle, who points out that a large proportion of French educational research occurs within one National Institute which is centrally funded, and whose research agenda seems to be influenced by a combination of policy and academic concerns. There are many French universities with departments of education with substantial numbers of students pursuing research degrees, though France has in the past tended to fund its own central Institute rather than universities to conduct research programmes. However, education in France is undergoing radical change. Due to government policy to increase the number of students in the 16-19 age group and in higher education, there is a demand for improvements in the status and quality of teachers and for reforms in teacher education. Teacher training institutions have been radically reorganised and given university status, and although they do not at present pursue research, Raymond Bourdoncle speculates that social changes within France itself and an increase in the power and status of universities may well lead in this direction within the foreseeable future." [Abstract: Book editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
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