Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPodschwadek, Frodo
TitelEducating the reasonable.
Political liberalism and public education.
QuelleCham, Switzerland: Springer (2022), ix, 200 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, University of Glasgow, 2018. - Überarbeitete Fassung.
ReihePhilosophy and politics - critical explorations. 17
BeigabenIllustrationen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-84020-4; 978-3-030-84021-1; 978-3-030-84022-8; 978-3-030-84023-5
DOI10.1007/978-3-030-84021-1
SchlagwörterÖffentliches Bildungswesen; Liberalismus; Politische Philosophie; Philosophie; Sozialwissenschaften
AbstractOffering the first developed account of political liberal education, this book combines a thorough analysis of the theoretical groundwork of political liberal education with application-oriented approaches to contemporary educational challenges. Following in depth engagement with the shortcomings of Rawls' theory and addressing some key objections to neutrality-based restrictions in education, the volume moves on to provide an insightful discussion of topics such as same-sex relations in sex-education, the position of migrant children and the rights of religious parents to determine the education of their children. This book outlines a political liberal account of education which provides a useful contribution to the current debates about liberalism and education in a way unprecedented in the literature on political liberalism so far. It is of interest to anyone working at the intersection of political philosophy and philosophy of education as well as for scholars with a broader interest in how liberalism can respond to the challenges of value pluralism. Contents: Chapter 1. Introduction -- Part 1: Central Elements of Political Liberalism: Chapter 2. Rawlsian Education: Preliminary Observations -- Chapter 3. Political Virtues -- Chapter 4. Autonomy -- Chapter 5. Rights -- Part 2: Application Cases: Chapter 6. Religion -- Chapter 7. Same-Sex Relations in Education -- Chapter 8. Immigration and Integration -- Chapter 9. Conclusion.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: