Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBosch, Anna E.
TitelPopular education, work training, and the path to women's empowerment in Chile.
QuelleIn: Comparative education review, 42 (1998) 2, S. 163-182Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterFrau; Bildungsprogramm; Training; Berufsausbildung; Erwachsenenbildung; Frauenbildung; Chile
Abstract"Popular education", the concept developed by Paulo Freire, is a method to educate "those left on the margins of society by discussing their daily lives and concerns... Methodologically, this implied creating an 'authentic dialogue between learners and educators as equally knowing subjects'. This pedagogical theory - commonly associated with the concept conscientization, or awareness-rising - focuses on the decodification of language for reaching a 'critical knowledge' of the speaker's reality". The article reviews the programme "Educación y Trabajo" which was implemented by the Church-backes "Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación" (CIDE) in Chile. It is based "on a dual strategy of personal and vocational training for women and men. Lasting between 5 and 6 weeks it includes 192 hours of basic technical training and 36 hours of personal training, followed by 320 hours of on-the-job training". (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: