Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnamuah-Mensah, J.
TitelNative science beliefs among some Ghanian students.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 1, S. 115-124Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Schüler; Aberglaube; Ghana
AbstractThe study attempted to explore the extent of native science beliefs among students in secondary and tertiary institutions. It was based on the assumption that the way in which individuals respond to traditional causal statements is indicative of their naive science beliefs. The sample consisting of 182 students responded to 28 statements on the 'Native Science Beliefs Scale'. The study revealed that native science beliefs seem to be held firmly by quite a substantial proportion (at least 10%) of students. It was also found that formal education seems to gradually erode the native science beliefs of students. The need to give attention to the personal and cultural beliefs held by science students during svience lessons was emphasized. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: