Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gonzalez Perez, Teresa |
---|---|
Titel | La formación de maestras en la política educativa decimonónica. El caso de Canarias. Gefälligkeitsübersetzung: Die Ausbildung von Lehrerinnen in der Bildungspolitik des 19. Jahrhunderts: Der Fall Kanarische Inseln. |
Quelle | In: Bordón, 49 (1997) 3, S. 317-326 |
Sprache | spanisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0210-5934 |
Schlagwörter | Mädchenbildung; Frauenbildung; Lehrerin; Mädchenbildung; Schule; Spanien; Kanarische Inseln; Schule; Lehrerin; Lehrerausbildung; Geschichte (Histor); Frauenbildung; Kanarische Inseln; Spanien |
Abstract | The XIX century was a time ideal to improve the education of women; nevertheless that didn't happen in the Canary Islands, which proved negative for the development of centres of women's culture. Not even a teacher training college for women was founded in this century in the Canary Islands even though the Moyano Law laid it down to improve the education of girls. Due to the fact that there was no centre for the training of women teachers, people with poor training were engaged in the education of women. So the Canary girls got lower education than their counterparts of other regions of Spain. (DIPF/orig. abstract). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |