Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeske, Terry G.; Davis, Douglas R.; Hingle, Patricia L.
TitelCharter schools: A viable public school choice option?
QuelleIn: Economics of education review, 16 (1997) 1, S. 15-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 22; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(96)00039-8
SchlagwörterAutonomie; Schule; Schulwahl; Schulgesetz; Charter School; Schüler; Dezentralisierung; Rechenschaftslegung; USA
AbstractThe charter school movement gained considerable momentum during the early 1990s in the United States. This paper provides an overview of the charter school phenomenon and begins with a consideration of the basic design of these schools. The government's role in education is discussed and various school choice options are identified. The paper then focuses on the degree of overall autonomy granted to charter schools by examining the base features of various state legislative provisions that permit charter schools. It is asked: Will schools with new governance structures actually promote and encourage innovative strategies for teaching and learning? Do these schools represent a viable reform that will serve to improve student achievement? Who benefits and who loses under these highly decentralized forms of local school programs? The limited empirical work available is reviewed to present a clearer picture of charter schools with regard to school autonomy and innovation, teacher and student characteristics, and parental contracts and involvement. Several concerns are presented about charter schools relating to autonomy and regulation, market accountability, and at-risk students. (DIPF/Abstract und Text übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: