Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Zimmer, A.; Merillou, J.M. |
---|---|
Titel | A trans-frontier cooperation project between secondary education establishments (collèges-secondary schools): the MOSA experimental project. Paralleltitel: Un projet de coopération transfrontalier entre établissements du second degré (collèges-Sekundarschulen): le projet expérimental MOSA. |
Quelle | Aus: "Les autoroutes eurorégionales des formations". The Second European Conference on Euregional Transnational Education. Proceedings of the conference of 10-11 October 1996. Maastricht: ARPEIJ (1997) S. 56-57 |
Beigaben | Adressen 1 |
Sprache | englisch; französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Partnerschaft; Pilotprojekt; Schule; Sekundarbereich; Interkulturelles Lernen; Kommunikativer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Regionalentwicklung; Europäische Union; Deutschland; Frankreich |
Abstract | The "MOSA" project is developing within a particular regional context. The schools are basing their partnership on the advantages conferred by immediate proximity. The pupils benefit from intensified instruction in the neighbouring language and from classes in this language aimed at reinforcing communicative skills. (DIPF/taken from the summary). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |