Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlinco, Priscilla M.
TitelPersistence and education: a formula for Japan's economic success.
QuelleIn: Comparative education, 29 (1993) 2, S. 171-183Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterErziehungsziel; Bildungssystem; Wertorientierung; Wirtschaft; Arbeitsmarkt; Effektivität; Entwicklung; Japan
Abstract"Japan's educational system is one of the main contributing factors to the nation's economic success. The high interest in education stems not only from an admiration of intellectual accomplishment, but also from a very strong belief in the malleability of the human being. There is a strong belief that the persistence element of behaviour instilled in young Japanese children is responsible for much of their intellectual accomplishment and resulting economic success." The article describes in some detail the attitudinal factors underlying this success: the Japanese work ethic, motivations and skills that ate highly valued, group and family relationships. The "competitive dilemma" which the US economy and its workforce are faced in relation to Japan are discussed, too. (DIPF/ Text uebernommen/bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: