Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMasaquiza, Martina; B'alam, Pakal
TitelA Pan-Indigenous Vision of Indigenous Studies.
QuelleIn: Indigenous Nations Studies Journal, 1 (2000) 1, S.3-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Activism; American Indian Education; American Indian Studies; Conflict of Interest; Educational Needs; Educational Objectives; Higher Education; International Cooperation; Politics of Education; Role of Education; Self Determination; Tribally Controlled Education
AbstractIdentifies four groups with conflicting interests in indigenous studies programs and the nature of the conflicts. Proposes the formation of a pan-indigenous intellectual network. Describes the ideal indigenous studies program devoted to building a pan-indigenous infrastructure that indigenous nations would direct and use as a tool to strengthen their sovereignty and cultural integrity. (TD)
AnmerkungenIndigenous Nations Studies, 215 Fraser Hall, University of Kansas, Lawrence, KS 66045 (annual subscription: ind. $24.00, inst. $34.00; back issues: $15.00 each).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: