Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcConnell, James E.
TitelIncorporating Components of American Pluralism into a Course on the Geography of the USA.
QuelleIn: Journal of Geography in Higher Education, 21 (1997) 2, S.274-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0309-8265
SchlagwörterCollege Instruction; Controversial Issues (Course Content); Cultural Pluralism; Educational Philosophy; Educational Responsibility; Ethnicity; Geography Instruction; Higher Education; Multicultural Education; Social Change; Social Responsibility
AbstractOutlines some of the pedagogical and organizational concerns encountered in transforming a traditional college-level U.S. geography course into a course emphasizing pluralism and diversity issues. Identifies the five principal components of pluralism as ethnicity, gender, race, religion, and social class. Discusses incorporating these components into appropriate themes. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: