Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuiselli, James K.
TitelA Case Study Evaluation of a Transfer-of-Stimulus Control Toilet Training Procedure for a Child with Pervasive Developmental Disorders.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 11 (1996) 3, S.158-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAutism; Case Studies; Hygiene; Instructional Effectiveness; Primary Education; Prompting; Self Care Skills; Skill Development; Toilet Training; Training Methods; Transfer of Training
AbstractThis case study describes the use of transfer-of-stimulus prompting procedures to develop toilet skills with a seven-year-old child with pervasive developmental disorder. By first having the child sit on the toilet with her diaper on for two weeks and then taking the diaper off, the child learned to urinate in the toilet. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: