Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCooper, Delia; Goldman, Paul
TitelToo Many Cooks Spoil the Broth? Potential Contradictions between Inclusive Schools and Integrated Curriculum.
QuelleIn: B.C. Journal of Special Education, 19 (1995) 2-3, S.55-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0704-7509
SchlagwörterDisabilities; Elementary Education; Foreign Countries; Inclusive Schools; Integrated Curriculum; Regular and Special Education Relationship; Special Programs; Teacher Attitudes; Time Blocks; Canada
AbstractThis study examined special services in four elementary schools in British Columbia (Canada), finding conflicts between mandated inclusion and integrated-curriculum block scheduling. Interviews with 31 teachers revealed that nearly half of the students received special services, and most teachers needed to coordinate planning with several different specialists who would periodically come into or pull students out of their classroom. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "B.C. Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: