Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDantley, Michael E.
TitelA Critical Perspective of Leadership Vision: Its Source and Influence upon the Educational Reform Movement.
QuelleIn: Urban Education, 24 (1989) 3, S.243-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administrators; Educational Change; Elementary Secondary Education; Equal Education; Institutional Mission; Leadership; Principals; Public Education; School Effectiveness; Socialization; Urban Schools
AbstractThe success of school reform depends on the vision of educational leadership. The origins, purpose, and components of leadership vision are explored, and the effect of socialization in making school administrators protectors of order and the status quo is examined. Reformed, egalitarian education will require principals to reassess their institutions' missions. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: