Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWilhelm, Jeff (Hrsg.)
TitelOpening to Possibility: Reflectivity and Reflexivity in Our Teaching
QuelleIn: Voices from the Middle, 20 (2013) 3, S.57-59 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-4762
SchlagwörterStellungnahme; Values; Conceptual Tempo; Reflective Teaching; Reflection; Case Studies; Teachers
AbstractThis commentary explores how teachers can create a culture of tolerance by promoting reflectivity and reflexivity, and considers classroom processes and activities for doing so. "Reflectivity" is considered to be the use of personal values, experiences, and habits to make meaning and is a central tenet of inquiry approaches: to build understanding, we must first activate prior reflections, then confront and build on prior experiences and knowledge. But also essential is "reflexivity"--the privileging of the perspective, history, and values of others. (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Voices from the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: