Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaker, Victoria J.
TitelNational or Native Language? Options and Dilemmas Related to School Instruction Medium.
Quelle(1990), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Cultural Context; Developing Nations; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Language of Instruction; Multicultural Education; Native Language Instruction; Power Structure; Regional Characteristics; Second Language Instruction; Social Influences; Teaching Methods; Senegal; Sri Lanka
AbstractThe paper adds to the ongoing debate over whether education in multicultural societies should be provided in the native tongue of the children in the classrooms. Material is presented from two grassroots level village studies carried out in Senegal and Sri Lanka as a source of insiders' perceptions and desires. Comparative data from diverse countries are also used to attest to the complexity of the matter. Two issues are addressed: (1) language as a vehicle for social advancement and empowerment, from the bottom-up perspective; and (2) language as a means to promote national pride and unity, from the top-down perspective. It is concluded that there is a gap between what theorists proclaim as ideal and the real-life empirical world of schools in very poor multilingual countries. Contains 15 references. (LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: