Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSakata, Reiko T.
InstitutionNorth Carolina Univ., Chapel Hill. Technical Assistance Development System.
TitelAdult Education Theory and Practice. Outreach Series Paper, Number 2.
Quelle(1984), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Adult Learning; Adult Programs; Adult Students; Andragogy; Children; Classroom Techniques; Cognitive Processes; Cognitive Style; Disabilities; Early Childhood Education; Educational Philosophy; Extension Education; Group Dynamics; Group Instruction; Learning Activities; Learning Processes; Models; Parent Education; Postsecondary Education; Teaching Methods; Training
AbstractOutreach projects are funded to disseminate effective early childhood service models for use with handicapped children. To accomplish this mission, this paper describes how to offer effective training programs to parents, community leaders, volunteers, allied professionals and paraprofessionals, and staffs of agencies that wish to replicate the outreach projects model. Each of the following considerations for working effectively with adults are examined in detail: (1) adult education philosophy, (2) andragogy, (3) assumptions about adult learning, (4) learning styles, (5) noncognitive factors that affect learning, (6) group process, and (7) elements of an ideal learning environment. The paper provides conceptual and theoretical bases upon which educational activities with adults can be developed. This background and knowledge is intended to help early childhood teachers plan and carry out training activities with adults. (Thirty-seven references are included.) (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: