Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTarone, Elaine
InstitutionOntario Inst. for Studies in Education, Toronto. Bilingual Education Project.
TitelA Discussion of the Dulay and Burt Studies. Working Papers on Bilingualism, No. 4.
Quelle(1974), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingualism; Child Language; Error Patterns; Interference (Language); Language Acquisition; Learning; Learning Processes; Learning Theories; Morphemes; Psycholinguistics; Second Language Learning; Statistical Analysis
AbstractParticipants in a seminar series in second language acquisition held at Harvard University discussed three papers by Dulay and Burt ("Goofing: An Indicator of Children's Second Language Learning Strategies,""Should We Teach Children Syntax?", "Natural Sequences in Child Second Language Acquisition"), and developed several questions and issues regarding specific aspects of those papers. Among the issues raised are: (1) universal language processing strategies; (2) statistical discrepancies between the second and third studies; (3) interference in second language acquisition; (4) theoretical model of morpheme acquisition order; (5) morpheme scoring; (6) statistics and data analysis. Each question posed by the group is followed by a response from Dulay and Burt. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: