Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeyman, Richard D.
TitelAnalyzing the curriculum.
QuelleIn: International review of education, (1981) 4, S.449-470Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1007/BF00598141
SchlagwörterGeneral Description; Heuristic Approach; General Area; Curriculum Study; Comparative Education
AbstractAbstract The paper presents a general description of curriculum studies made in sociology of education and comparative education in the past decade. It discusses what the author thinks are examples of general areas of this research, falling under the headings of (1) structural/functional studies; (2) studies in the ‘new’ sociology of education; and (3) ethnomethodological studies. The author argues that the first two areas take, as resources, items which need to be made topics of study. He further contends that ethnomethodology provides the most heuristic approach to curriculum studies because it makes the ontology of the curriculum and all its features problematic.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: