Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWetzel, Angela P; De Arment, Serra T; Reed, Evelyn
TitelBuilding teacher candidates' adaptive expertise: engaging experienced teachers in prompting reflection.
QuelleIn: Reflective practice, (2015) 4, S.546
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1462-3943
DOI10.1080/14623943.2015.1064380
SchlagwörterReflection; Adaptive expertise; Special education; Learning in community; Teacher preparation; Teaching methods; Special education teachers
AbstractAdaptive expertise supports teachers' balance between efficiency and innovation, a requirement for teachers to respond to the changing realities of teaching practice. For special educators, students' variability, role complexity, and diverse instructional settings inherent to special education create unique challenges. Thus, this paper presents a reflection prompt protocol designed to elicit adaptive skills and dispositions from teacher candidates through dialogue with experienced teachers in a learning community. Pilot findings are presented to explore the protocol's credibility in prompting adaptive expertise with both experienced teachers and teacher candidates. We offer limitations, implications, and next steps for future study of promoting teacher candidates' adaptive expertise.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reflective practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: