Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlankstein, Alan M.; Noguera, Pedro; Kelly, Lorena
Sonst. PersonenTutu, Desmond (Nachw.)
TitelExcellence through equity.
Five principles of courageous leadership to guide achievement for every student.
QuelleThousand Oaks, California: Corwin (2015), XXIII, 303 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1483392783; 9781483392783
SchlagwörterUSA; Educational equalization; United States; Educational leadership; Academic achievement; Educational change; Erziehung
AbstractIn this ground-breaking anthology, renowned authors Noguera and Blankstein pair leading-edge ideas from award-winning educational scholars, visionaries, and practitioners with powerful case studies from multicultural K-12 settings at all levels of the system who have pursued equity goals and closed instructional and achievement gaps. Included are: examples of high-leverage practices used by award-winning schools and districts, including de-tracking, leadership capacity development and deployment to build teacher efficacy and close gaps between schools, and successful innovations in curriculum and assessment design; powerful classroom practices that lead to success for ELL, Special Ed and underserved students as well as for their more privileged peers; system-level examples by Michael Fullan, Paul Reville and others of how excellence was achieved through equity at district, state and provincial levels; a powerful concluding chapter by Andy Hargreaves on how other nations have used educational equity as a driver for extraordinary educational and economic gains.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: