Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMazzotti, Valerie L.; Wood, Charles L.; Test, David W.; Fowler, Catherine H.
TitelEffects of Computer-Assisted Instruction on Students' Knowledge of the Self-Determined Learning Model of Instruction and Disruptive Behavior
QuelleIn: Journal of Special Education, 45 (2012) 4, S.216-226 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
DOI10.1177/0022466910362261
SchlagwörterGoal Orientation; Teaching Methods; Computer Assisted Instruction; Knowledge Level; Self Determination; Behavior Problems; Instructional Effectiveness; Disabilities; Elementary School Students; Behavior Modification; Educational Technology; North Carolina
AbstractInstruction about goal setting can increase students' self-determination and reduce problem behavior. Computer-assisted instruction could offer teachers another format for teaching goal setting and self-determination. This study used a multiple probes across participants design to examine the effects of computer-assisted instruction on students' knowledge of the Self-Determined Learning Model of Instruction (SDLMI) and level of disruptive behavior. Results indicated increased knowledge of the SDLMI and decreased levels of disruptive behavior for all participants. Implications for future research and practice are discussed. (Contains 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: