Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDiener, Lynn; Moore, John W.
TitelIt's Elemental!
QuelleIn: Science Teacher, 78 (2011) 5, S.40-43 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterChemistry; Thinking Skills; Worksheets; Science Instruction; Scientific Concepts; Student Motivation; Critical Thinking; Educational Technology; Computer Uses in Education; High Schools; Secondary School Science
AbstractAn understanding of the periodic table is central to the study of chemistry. So it is no surprise that it is included in the National Science Education Standards. But how can teachers get students excited about the periodic table? And how can teachers help them learn it in a way that challenges their critical-thinking skills? The authors' experience using Periodic Table Live! (PTL!), together with worksheets they have written to accompany it, indicates that this resource pushes students to think critically and helps them learn the periodic trends in properties. This article describes PTL!, a free, web-based, interactive periodic table, and the worksheets that accompany it. (Contains 1 figure and 4 online resources.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: