Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Alasdair
TitelBig Society? Better History? or Same Old Nonsense? Drawing the Battle Lines for the Future of School History
QuelleIn: FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education, 53 (2011) 1, S.129-143 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-8253
DOI10.2304/forum.2011.53.1.129
SchlagwörterHistory Instruction; National Curriculum; Politics of Education; Educational Change; Compulsory Education; Futures (of Society); Educational Trends; Learning; Foreign Countries; United Kingdom
AbstractSchool history looks set to return to the political agenda with the recent announcement of a curriculum review and ministerial speeches on the need for change. This article seeks to identify key issues on which the battle for school history will be fought. It situates the debate in the context of developments in theories of how people learn and in the UK tradition of history education research findings. It addresses some of the arguments raised by the Better History Group and argues that history teacher professionals are best placed to decide the future shape of history education. (Contains 18 notes.) (As Provided).
AnmerkungenSymposium Books. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/forum
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: