Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWester, Kelly L.; Trepal, Heather C.
TitelCoping Behaviors, Abuse History, and Counseling: Differentiating College Students Who Self-Injure
QuelleIn: Journal of College Counseling, 13 (2010) 2, S.141-154 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1099-0399
SchlagwörterCoping; Effect Size; Self Destructive Behavior; Age Differences; College Students; Counseling; Multivariate Analysis; Measures (Individuals); Surveys; Internet; Intervention; Life Satisfaction
AbstractNonsuicidal self-injury is an important concern that has received limited attention. In this study, the authors explored several factors differentiating three student groups: never self injured, self-injured in the past, and currently self-injure. Among the factors investigated, results showed that currently self-injuring students were younger, less likely to use problem focused coping behaviors, and substantially more likely to be in counseling. College counseling implications, effect sizes, and limitations are discussed. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: