Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller, Fredrick
TitelDisposable Scholarship?
QuelleIn: EDUCAUSE Quarterly, 27 (2004) 1, S.8-9 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1528-5324
SchlagwörterPreservation; Higher Education; Information Storage; Information Needs; Computer Mediated Communication; Computer Networks; Obsolescence; Technological Advancement
AbstractThe digital materials that faculty produce for their classrooms often are saved only to storage devices that might become obsolete in a few years. Without an institutional effort to provide access systems, storage, and services for their digital media, are campuses in danger of creating "Disposable Scholarship"? In this article, the author discusses digital information growth and suggests that if digital materials are a critical success factor for higher education, institutions need to consider developing a strategy for providing effective and efficient support for digital media services, including means for ensuring long-term access to their digital scholarship. (Contains 3 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenEDUCAUSE. 4772 Walnut Street Suite 206, Boulder, CO 80301-2538. Tel: 303-449-4430; Fax: 303-440-0461; e-mail: info@educause.edu; Web site: http://www.educause.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "EDUCAUSE Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: