Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollins, Anthony
TitelReflections on Experiences in Peer-Based Anti-Homophobia Education
QuelleIn: Teaching Education, 15 (2004) 1, S.107-112 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-6210
SchlagwörterHigh Schools; Social Change; Homosexuality; Attitude Change; Social Bias; Social Discrimination; Consciousness Raising; Foreign Countries; Adolescents; Social Support Groups; Advocacy; Canada
AbstractThis paper explores the potential for peer-based anti-oppression education groups to achieve social change, considers the conditions that make their work possible and introduces several critical questions and issues raised by such efforts. I have drawn upon my involvement in my former high school's Rainbow Alliance, as well as in two Toronto peer-based anti-homophobia education groups. I connect my experiences in the Rainbow Alliance to an account by Sharp (2003) of his involvement as an educator within a similar Canadian high school group, which he detailed in a previous issue of "Teaching Education". (Contains 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: