Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFord, Donna Y.; Whiting, Gilman W.
TitelCultural Competence: Preparing Gifted Students for a Diverse Society
QuelleIn: Roeper Review, 30 (2008) 2, S.104-110 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
SchlagwörterStellungnahme; Academically Gifted; Educational Experience; Cultural Differences; Scholarship; Competence; Social Justice; Social Action; Multicultural Education; Student Diversity
AbstractIt is common knowledge that our schools and society have changed in many ways, especially due to increasing immigration. Between 1972 and 2004, for example, the percentage of culturally diverse students doubled. The majority of scholarship in education seems to focus on how these changes and trends impact educators and their competence in working with diverse students. In this article, we take a different approach and focus on students. We contend that, like teachers, gifted students must have formal educational experiences that prepare them for the ever-changing nation and world, thus helping them to become culturally competent. (Contains 1 figure and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: