Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHashimoto, Kazunari; Utley, Cheryl A.; Greenwood, Charles R.; Pitchlyn, Carol L.
TitelThe Effects of Modified Classwide Peer Tutoring Procedures on the Generalization of Spelling Skills of Urban Third-Grade Elementary Students
QuelleIn: Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 5 (2007) 2, S.1-29 (29 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1937-6928
SchlagwörterSpelling; Generalization; Peer Teaching; Tutoring; Grade 3; Elementary School Students; Retention (Psychology); Mastery Learning; Pretests Posttests; Program Implementation; Student Surveys; Teacher Surveys; Urban Schools
AbstractA single-subject reversal design with counterbalanced phases across two classrooms was used to measure the effects of peer tutoring on the retention and generalization of spelling words in two third-grade general education classrooms. The results revealed that the mean pretest-posttest gain scores during all the peer tutoring phases of the two classes was 31.3, compared to 20.3 in the baseline phases. However, there was no apparent difference between peer tutoring and baseline phases in terms of the percentage correct on retention measures. Generalization test results showed that peer tutoring resulted in 13 to 18 percentage points higher than teacher-led instruction. (Contains 7 tables and 5 figures.) (As Provided).
AnmerkungenLearning Disabilities Worldwide, Inc. P.O. Box 142, Weston, MA 02493. Tel: 781-890-5399; Fax: 781-890-0555; Web site: http://www.ldw-ldcj.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disabilities: A Contemporary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: