Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurris, Carol Corbett; Welner, Kevin G.; Wiley, Edward W.; Murphy, John
TitelA World-Class Curriculum for All
QuelleIn: Educational Leadership, 64 (2007) 7, S.53-56 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterMinority Groups; Academic Standards; Enrollment Trends; New York
AbstractOver the past few years, South Side High School, in Rockville Centre, New York, has attempted to increase enrollment in its International Baccalaureate program while maintaining the program's high academic standards. A multiyear detracking effort helped more students prepare for the rigors of IB. Counseling sessions, safety nets, and ensuring that classes included multiple students of different ethnicities encouraged increased enrollment among minority students and others who hadn't considered IB in the past. Despite dramatic increases in enrollment, IB scores at the school have remained stable, and even increased among high achievers. (Contains 1 figure.) (Author).
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: