Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoubanis, Jody L.; Garner, Sammie G.; Purcell, Rosa S.
TitelAn Ethical Perspectives Model for FCS
QuelleIn: Journal of Family and Consumer Sciences, 98 (2006) 4, S.30-31 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-1651
SchlagwörterModels; Consumer Science; Ethics; Decision Making; Justice; Criticism; Moral Values
AbstractPurposeful moral deliberation is essential to the ethical practice of family and consumer sciences (FCS). This article proposes a model of ethical perspectives that is appropriate for educators, practitioners, and scholars of FCS. This model was conceptualized from the ethical decision-making framework suggested by Shapiro and Stefkovich (2005). In the proposed model, four approaches are integrated, including ethics of justice, care, critique, and profession. Each ethical perspective perpetuates its own ideology and constructs in defining and clarifying morally defendable decisions. (Contains 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of Family and Consumer Sciences. 400 North Columbus Street Suite 202, Alexandria, VA 22314. Tel: 800-424-8080; Tel: 703-706-4600; Fax: 703-706-4663; e-mail: bookstore@aafcs.org; Web site: http://www.aafcs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Family and Consumer Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: