Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGinnis, Theresa
TitelConsidering the Possibilities: Using Multicultural Literature to Transform Practice
QuelleIn: Voices from the Middle, 13 (2006) 3, S.23-26 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-4762
SchlagwörterStellungnahme; Literature; Multicultural Education; Critical Theory; Reflective Teaching; Student Diversity; Teaching Methods; Trust (Psychology); Reading Materials; Cultural Differences; California
AbstractA Los Angeles County middle school filled with students who bring a wide range of talents, languages, and cultures serves as the context for McGinnis's reflections on her teaching of multicultural literature through a critical pedagogy lens. With the realization that her teaching can transform students' lives, she focuses on building an atmosphere of trust and respect, encouraging students to celebrate difference, and offering a choice in books so that students can make personally meaningful connections. (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 W. Kenyon Road, Urbana, IL 81801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Fax: 217-328-9645; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Voices from the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: