Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Zhen Xiong; Aryee, Samuel; Lee, Cynthia
TitelTest of a Mediation Model of Perceived Organizational Support
QuelleIn: Journal of Vocational Behavior, 66 (2005) 3, S.457-470 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791
DOI10.1016/j.jvb.2004.01.001
SchlagwörterTrust (Psychology); Self Esteem; Supervisor Supervisee Relationship; Structural Equation Models; Organizations (Groups); Foreign Countries; China
AbstractThis study examined the mediating influence of trust in organization (TIO) and organization-based self-esteem (OBSE) on the relationship between perceived organization support (POS) and its work outcomes. Data were obtained from employee-supervisor dyads from multiple organizations located in a major city in southern China. Structural equation modeling results revealed that: (a) POS related to TIO and OBSE and (b) TIO and OBSE fully mediated the relationship between POS and the work outcomes of organizational commitment and in-role performance, but partially mediated the POS-organizational citizenship behavior relationship. (Author).
AnmerkungenElsevier Customer Service Department, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126 (Toll Free); Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Vocational Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: