Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Gorman, Robert T.
TitelContextual Pedagogies: Weaving Text through Context, a Multi-Sensory Immersion
QuelleIn: Religious Education, 100 (2005) 3, S.240-253 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
SchlagwörterReligious Education; Context Effect; Teaching Methods; Educational Objectives; Conferences
AbstractA description of the message ("content") and medium ("context") of the opening plenary of the 2004 joint meeting of APRRE and the REA, Denver 2004. The author recounts and develops the experience of the three-fold opening event: image projections, discussion, and input. This piece suggests that what is at stake in the contest between content and context is crucial not only to post-modern religious education, but to the very future of the new organization combining the REA and APRRE, which was launched in Denver. (Contains 17 footnotes.) (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: