Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEden, Peter
TitelPost-Genome Era Pedagogy: How a BS Biotechnology Program Benefits the Liberal Arts Institution
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 34 (2005) 7, S.32 (4 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterLiberal Arts; Science Education; Biotechnology; Curriculum Development; Higher Education; Genetics; Interdisciplinary Approach
AbstractGenomics profoundly affects society, because genome sequence information is widely used in such areas as genetic testing, genomic medicine/vaccine development, and so forth. Therefore, a responsibility to modernize science curricula exists for "post-genome era" educators. At my university, we developed a BS biotechnology program within a liberal arts framework, without major cost or radical curriculum revision. Outcomes have included enrollment growth, interdisciplinary opportunities, enhanced faculty-student research, and modern science laboratories that benefit biotechnology majors and nonscience students. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: