Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRinggenberg, Shelly
TitelMusic as a Teaching Tool: Creating Story Songs.
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 5, S.76-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterClassroom Techniques; Developmentally Appropriate Practices; Educational Practices; Mnemonics; Music; Music Activities; Preschool Curriculum; Preschool Education; Singing; Songs; Story Telling; Young Children
AbstractDescribes music as a mnemonic that adds variety and interest to the curriculum and is an important component of multisensory learning. Offers suggestions for creating/using story songs with young children, including the use of one musical phrase in an existing story and creating a melody for an entire story. Gives practical advice for using and creating original story songs individualized for one classroom. Includes resource list for story songs. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: