Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFitch, Frank
TitelInclusion, Exclusion, and Ideology: Special Education Students' Changing Sense of Self.
QuelleIn: Urban Review, 35 (2003) 3, S.233-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterDevelopmental Disabilities; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Regular and Special Education Relationship; Urban Schools
AbstractExamined how 11 developmentally disabled students made sense of their experiences in inclusive and segregated classrooms in urban elementary and junior high schools over 6 years. Information from observations and teacher and student interviews supported inclusive schooling, indicating that as students moved into and out of traditionalist and inclusive classrooms, they presented a changing sense of themselves in relation to ideological beliefs and practices. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: