Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoh, Myung-Sook; Robertson, Janna Siegel
TitelSchool Reform Models and Special Education.
QuelleIn: Education and Urban Society, 35 (2003) 4, S.421-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
SchlagwörterBlack Students; Educational Change; Elementary Education; Inclusive Schools; Low Income Groups; Public Schools; Special Education; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Urban Schools
AbstractSurveyed elementary teachers regarding the impact on special education of three comprehensive reform models (Accelerated Schools, Roots and Wings, and Voices of Love and Freedom). There were no differences in educators' perceptions of the models related to professional development, resources, pedagogical changes, or outcomes. Teachers reported increased inclusion and social interaction for special education students. Weaknesses included fast-paced curricula and lack of modifications for special education students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: