Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKane, Jean; Riddell, Sheila; Banks, Pauline; Baynes, Anne; Dyson, Alan; Millward, Alan; Wilson, Alastair
TitelSpecial Educational Needs and Individualised Education Programmes: Issues of Parent and Pupil Participation.
QuelleIn: Scottish Educational Review, 35 (2003) 1, S.38-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-9072
SchlagwörterEducational Policy; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Individualized Education Programs; National Surveys; Parent Participation; Special Needs Students; Student Participation; United Kingdom (Scotland)
AbstractInterviews with 17 key informants and surveys of 278 schools in Scotland explored policy and practices related to parent and student participation in the development and implementation of individualized educational programs (IEPs). While finding such participation desirable, education professionals did not agree on what constitutes participation, nor have schools found it easy to develop participatory ways of working with parents and pupils. (Contains 24 references.) (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scottish Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: