Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowers, Donald E.; Fowles, Mary E.
TitelBalancing Test User Needs and Responsible Professional Practice: A Case Study Involving the Assessment of Graduate-Level Writing Skills.
QuelleIn: Applied Measurement in Education, 15 (2002) 3, S.217-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-7347
SchlagwörterCase Studies; College Admission; Decision Making; Essay Tests; Graduate Students; Graduate Study; Scores; Standardized Tests; User Needs (Information); Writing Tests
AbstractStudied how performance on a standardized writing assessment might influence graduate admissions decisions if, along with test scores, test takers' essays were made available to admissions committees. Results for 27 test takers(2 essays each) suggest that the availability of examinee essays would have little, if any, influence on admissions decisions. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Measurement in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: