Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVan Driel, Jan H.; Verloop, Nico
TitelExperienced Teachers' Knowledge of Teaching and Learning of Models and Modelling in Science Education.
QuelleIn: International Journal of Science Education, 24 (2002) 12, S.1255-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterEducational Change; Foreign Countries; Models; Qualitative Research; Science Instruction; Science Teachers; Statistical Analysis; Teacher Education; Netherlands
AbstractReports on a study of the knowledge of experienced science teachers in the context of a reform in science education in The Netherlands. Focuses on the major goal of the reform; that is, improving students' knowledge and abilities in the fields of models and modeling in science. Groups teachers into pairs based on their use of teaching activities. (Contains 32 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: