Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRousseau, Nadia; Boutet, Marc; Courcy, Eric
TitelLes enseignants associes en adaptation scolairs sont-ils prets a la mise en place d'un model de supervision de stage dans l'optique d'un transfert des responsabilites de l'Universite ver la milieu scolaire? (Student and Cooperating Teachers' Perceptions on the Installation of a Model of Supervision Training Course with a View to a Transfer the Responsibilities for the University across the Educational Circle?).
QuelleIn: Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative, 36 (2002) 2, S.129-148Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0701
SchlagwörterCollege Faculty; Community Colleges; Educational Cooperation; Expectation; Faculty College Relationship; Special Education; Student Teacher Supervisors; Teacher Administrator Relationship; Teacher Attitudes; Two Year Colleges
AbstractPresents results of research study conducted to determine perceptions of student teachers, cooperating teachers, school administrators, and supervisors concerning the responsibilities, skills, and attitudes of university supervisors toward special education field experiences. Results indicate that student teachers expect more from their university supervisors than do cooperating teachers. (Contains 28 references.) (AUTH/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: