Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuinn, Mary M.; Gable, Robert A.; Fox, Jim; Rutherford, Robert B., Jr.; Van Acker, Richard; Conroy, Maureen
TitelPutting Quality Functional Assessment into Practice in Schools: A Research Agenda on Behalf of E/BD Students.
QuelleIn: Education and Treatment of Children, 24 (2001) 3, S.261-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-8491
SchlagwörterBehavior Disorders; Discipline; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Functional Behavioral Assessment; Individualized Education Programs; Legal Responsibility; Research Needs; School Responsibility
AbstractIn light of the discipline provisions of the Individuals with Disabilities Education Act emphasizing functional assessments and positive behavioral interventions as well as new responsibilities for the Individualized Education Program team, this article discusses the problems that school divisions are encountering when implementing these requirements and recommends a course of research to address these issues. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Treatment of Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: