Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchlosser, Ralf W.; Blischak, Doreen M.
TitelIs There a Role for Speech Output in Interventions for Persons with Autism? A Review.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 16 (2001) 3, S.170-78Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1088-3576
SchlagwörterAugmentative and Alternative Communication; Autism; Communication Aids (for Disabled); Elementary Secondary Education; Feasibility Studies; Research and Development; Speech Synthesizers; Student Characteristics; Theory Practice Relationship
AbstractThis review of the literature synthesizes theory and research on the use of speech output communication aids to determine potential benefits for persons with autism. Although results suggest such aids are likely to be useful with this population, the paper urges research into the characteristics of synthetic speech in conjunction with the learning characteristics of persons with autism. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Autism and Other Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: