Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoplan, Robert J.; Wichmann, Cherami; Lagace-Seguin, Daniel G.
TitelSolitary-Active Play Behavior: A Marker Variable for Maladjustment in the Preschool?
QuelleIn: Journal of Research in Childhood Education, 15 (2001) 2, S.164-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-8543
SchlagwörterAcademic Ability; Behavior Problems; Childhood Attitudes; Comparative Analysis; Emotional Adjustment; Personality; Play; Preschool Children; Shyness; Social Adjustment; Student Adjustment; Student Behavior
AbstractExplored preschoolers' solitary-active play in the presence of peers as a marker for maladjustment among 153 children. Found that, compared to peers, children with frequent solitary-active behaviors were temperamentally less attentive, were more difficult to soothe, behaved more shyly, displayed more externalizing problems, performed more poorly on assessments of academic skills, and had a less positive attitude toward school. Found no differences in receptive vocabulary. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: