Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelSpecial Report: The SAT as a Major Roadblock to Black Students' Aspirations to Higher Education.
QuelleIn: Journal of Blacks in Higher Education, (2000) 29, S.85-105Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-3711
SchlagwörterBlack Students; College Admission; College Bound Students; High School Students; Higher Education; Racial Bias; Racial Differences; Secondary Education; Self Esteem; Standardized Tests; Test Bias
AbstractThese articles examine the racial scoring gap on the Scholastic Achievement Test (SAT) and other standardized tests for college admission, noting reasons why it exists and its impact on black educational opportunities. Topics addressed include: black-white scoring gaps by state; states where blacks have improved their SAT scores; online tutorial aid; and the soft bigotry of low expectations. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Blacks in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: