Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFairbanks, Colleen M.; Freedman, Debra; Kahn, Courtney
TitelThe Role of Effective Mentors in Learning to Teach.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 51 (2000) 2, S.102-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterBeginning Teachers; Collegiality; Higher Education; Mentors; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Student Teachers; Teacher Collaboration; Teacher Effectiveness; Teacher Role; Teacher Student Relationship
AbstractExplored the characteristics of successful mentoring. Student teachers and their mentors attended monthly workshops during which they identified effective mentoring characteristics. Data from dialogue journals, interviews, videotapes of conferences, and workshop artifacts highlighted three categories: (1) helping student teachers survive their beginning teaching experiences and define their teaching lives; (2) establishing relationships based on dialogue and reflection; and (3) building professional partnerships. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: