Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSandler, Allen G.
TitelShort-Changed in the Name of Socialization? Acquisition of Functional Skills by Students with Severe Disabilities.
QuelleIn: Mental Retardation, 37 (1999) 2, S.148-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-6765
SchlagwörterStellungnahme; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Independent Living; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Models; Outcomes of Education; Severe Disabilities
AbstractThis article reviews research on inclusion of students with severe disabilities and concludes that greater attention to the acquisition of functional skills may be necessary if inclusion is to realize its promise as an instructional model that benefits students across the range of skills areas necessary for independent adult life. (Contains extensive references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: