Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsgood, Robert L.
TitelBecoming a Special Educator: Specialized Professional Training for Teachers of Children with Disabilities in Boston, 1870-1930.
QuelleIn: Teachers College Record, 101 (1999) 1, S.82-105Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-4681
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Public Schools; Regular and Special Education Relationship; Special Education Teachers; Teacher Qualifications
AbstractExamines the development of a separate professional identity for teachers of children with disabilities, highlighting Boston public schools from 1870-1930, tracing emergent professionalization and training among teachers in institutions for individuals with disabilities, discussing specialized training for teachers working in four special education programs, and noting how teacher training has contributed to the separation between general and special educators. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: