Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKromrey, Jeffrey; Wynn, Marjorie J.
TitelPaired Peer Placement with Peer Coaching in Early Field Experiences: Results of a Four-Year Study.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 26 (1999) 1, S.21-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterCollegiality; Elementary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Peer Coaching; Peer Teaching; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Collaboration; Teamwork
AbstractSummarizes the four-year findings for two different teams of practicum students participating in a study of peer coaching and paired placement during their early field experiences and before their final elementary student-teaching experience. Data from observations, surveys, journals, and peer-coaching forms indicated that the program positively influenced students' teaching experiences and professional growth. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: